27/02/2006

To Pursue Temptation

Det är inte rättvist att man måste vänta ända tills 7e april för att se The Libertine på bio i Sverige. Med en tagline som He didn't resist temptation. He pursued it, så är det ganska givet att jag ska bli nyfiken, det lilla pervot jag är. Alla som älskar Johnny Depp kommer självklart se den, och jag tillhör den skaran. Regissören är nykomlingen Laurence Dunmore och jag har läst i somliga recensioner, delade åsikter såklart, att filmen skulle kunnat bli något så magnifikt om det varit en mer erfaren regissör bakom och andra tycker att den trots debutfilm är storslagen. Alla enas dock om att Johnny Depp gör ett fantastiskt jobb, men att han tyvärr inte kan hjälpa filmens vulgära brist på syfte. Jag vill se och jag vill avgöra själv. Men väntan är ju så låång. Får njuta av trailern så länge. Jag hittade en japansk trailer också, den översta av de två alternativen är längre än den officiella sajtens trailer. En film med Johnny Depp och sex, you can't go wrong. Eller?
"Ladies, an announcement. I am up for it, all the time"

No comments:

Post a Comment