08/04/2006

Hpnotiq Cocktail


Igår var det en av de sämre dagarna som jag genomlidit. Beskedet om min externa hårddisk kom. 300 GB begravda. Den hette Ego. Mitt liv, alla mina projekt, alla mina skriverier. Borta. Förstå hur upset jag var. Det går faktiskt inte att beskriva hur jävla ont det gör att förlora innehållet. Såg ut som en zebra i ansiktet, röda ränder efter salta tårar.

Så när jag jag åkte till jobbet till 21.00, ska stå i musikbaren med Hanna och Dragana, så är det första Hanna varnar om hennes dåliga humör. Tell me about it. Jag var inte särskilt sunshine heller. Trots att det såg olycksbådande ut, två aggresiva bartenders i samma bar, då vi ofta delar samma station, så blev det riktigt bra. Vi blev på bättre humör allt eftersom och det flöt på. Dessutom kände jag mig som en it girl när det kom kunder och ville beställa från henne hela tiden, dvs mig. Det var på tiden att jag fick en lyckad kväll som bartender. När blåkortsgäster ger mig pluspoäng, då är det ett gott tecken. Det blev en liten buzz gällande de drinkar och cocktails jag serverade. Golden Cadillac och Hpnotiq Cocktail. Hanna gjorde en god jävel också som jag fick göra några gånger - krossad lime, socker, vaniljvodka och raspberry sourz med krossad is. Mums!

Gör man en färgglad drink får man skylla sig själv, alla vill haka på. Så det blev en jävla massa blåa drinkar. Min cocktail special var lika delar Hypnotiq och Bols Blue med Guanabana Juice i ett exotsikt cocktailglas, garnerat med apelsin och lime. Krossad is. Den såg jättefräsh ut. Värsta sommardrinken, och den var jättegod! Såg lite ut som en Blue Colada, med apelsin istället för ananas. Hpnotiq likören är ett säkert kort för goda drinkar. Går nästan att dricka rakt av.

No comments:

Post a Comment