02/12/2008

nine inch days



(via här)

Då var det nio dagar kvar tills vi åker till Svenski-landet. Där är det kallt, men det gör inget. Just nu ser jag fram emot lite kyla. Inte för att jag har fått nog av värmen här (den har ju knappt börjat), utan för att jag är sugen på att hand i hand med halsduken omvirad runt halsen och med en mysig mössa gå med Slaven på kullerstensgator, likt pussel under våra fötter. Lite så här skulle jag inte ha något emot att se ut i vinter. Sen så är Prague fantastiskt fint så jag längtar tillbaks som bara den... Men i vinter får jag nöja mig med mysiga julpyntade Polen och Kina.


TRANSLATION: Only nine days til' we go back to Sweden! I am really looking forward to wear big scarves and warm clothes and walk around on cobblestoned streets in Poland. It's not the same as Prague on these photos, but still!

No comments:

Post a Comment