01/01/2011

1.1.11




Nyårslöften. Hur många stod inte efter midnatt och insåg att tusan, nu skulle den där sista cigaretten kännas så bra, femton minuter in i det nya året istället för två minuter före? Hur många har radikalt inte kastat sig in i en helt ny, hälsosammare diet, som varar i tre veckor innan det blev en McDonald's fem på morgonen? Mina nyårslöften har somliga år varit väldigt specifika, andra år väldigt luddiga. En nyårsafton tänkte jag att jag skulle göra det lätt för mig och ha ett löfte som jag inte kunde bryta - inte inleda den första dagen på året genom att hångla med någon. Sex timmar senare och jag bröt det. Snacka om total fail. Hur svårt ska det vara att hålla ett löfte?

I år däremot, så tänkte jag att det ska handla mer om det långa loppet än ett fjärran mål att uppnå. Jag har haft ett ganska dåligt år helt enkelt, det där tvåtusentio. När någon önskar mig ett gott nytt år så sväljer jag och dubbelönskar innerligt att ja för tusan, snälla-snälla-snälla låt det här året bli ett bra mycket bättre år än det förra. Så på sätt och vis är det lite ett klyshigt "i år vill jag bli lycklig"-löfte, men det är mer än så. Det är lite bohemiska vibbar på det, för 2011 ska inte vara "året då jag växer upp" utan året där allt jag gör ska vara något jag står för, mina gärningar ska vara en förlängning av mig. Inget mer rastlöst, vilset, hjälplöst fumlande i mörkret. Det jag gör ska ha ett syfte. Och mer därtill, inte bara ha ett syfte utan även fysiskt sträva efter att göra det.

Så. Nu är det skrivet, svart på vitt. Vi får se hur det går. Ja och så har jag brutit kontakten med cancerpinnarna är det tänkt. Men det är bara en liten del av det stora löftet antar jag. Mitt stora nya mantra. Vad är era nyårslöften gott folk? Vad ska vara utmaningen för er i det stora, nya, 2011?

TRANSLATION: The New Year resolution of 2011 has to do with being true to myself. No more half-hearted attempts just because, but fully live and breathe everything that is 100% me. I want my actions to say who I am as a person, my actions and choices to define who I am. With that comes a lot of "small" promises - such as breaking up my relationship with the cancersticks. What's your resolution?

No comments:

Post a Comment