01/01/2012

in the end it is not going to matter how many breaths you took but how many moments took your breath away


Det här året har högtidligheter på sätt och vis blivit fråntagna - jag har varken fått fira jul eller nyår ordentligt då jag jobbat istället. Världen går ju förstås inte under för det, men jag har ju insett på senare år att jag faktiskt uppskattar att göra dessa tillfällen till något minnesvärt och speciellt. Första dagen på året däremot, är traditionsenligt den där stillsamma, recovery-dagen (osminkad och med en glimt av det som återstod av gårdagens hår), och det har idag levt upp till. Vi bjöd Filipe's mamma över på BBQ-lunch så det blev förvisso lite städning och förberedelser för det, men annars så har vi tittat på Hangover Part II och jag har spelat Soul Calibur IV tills blåsorna på tummen protesterade. Första dagen på året är ju dessutom den där dagen då man tar ett andetag och tänker att det här är en ny början. Så vi får hoppas att 2012 blir ett år fyllt med minnesvärda tillfällen och storartade ting!

TRANSLATION: Although it feels like the main attractions of the holidays have been taken away from me, due to work, I spent the first day of the year, traditionally, by just recovering and taking a fresh new breath for the year awaiting (sans make-up and with what's left of last night's Medusa hair). We invited Fil's mom for a BBQ-lunch, so that took some effort in terms of cleaning and preparing food, but otherwise we've been lazy watching Hangover Part II and I've managed to get blisters on my thumb playing Soul Calibur IV.
[maxi-dress from Temt]

No comments:

Post a Comment