18/06/2013

chopped strawberries and booked flights


Frukost på lördgar och söndagar är det bästa - dels för att söndagar innebär två frukostar. Mitt i veckan blir det oftast kaffe och frukt. Det där med att stiga upp i tid för att göra iordning frulle ordentligt bort prioriteras med en timmes snoozande. Jag vet, riktigt illa. Så här har ni en frukost-bild från i lördags. Mitt Internet verkar ha överskridit sin peak så det segar ihjäl sig... eller så är det faktiskt datorn som protesterar och säger åt mig att uppdatera operativsystemet. 

Annat viktigt är ju faktumet att jag äntligen bokat biljetter - Europa, gör er redo! Vi drar i slutet av juli, den 24:e och kommer tillbaka den 5:e September och det kommer bli både Sverige, Polski och Portugal. Pepp, pepp, pepp! Utresedatumet blev bra mycket senare än planerat, men det är bara att göra det bästa av situationen. Om jag fixar allt pappers-arbete får jag dessutom tillbaka skatt under tiden jag är iväg - woho!

Min fot är lite av och an efter stukningen men jag var äntligen iväg på lite bergs-klättring med Pedro och Benny idag. Vissa vinklar är helt klart obekväma, men jag är en sådan person som hatar att "vila" en skada för länge. Bara att återvända till träningen så byggs musklerna starka igen. Dansgruppen har kört igång en Fitness-grupp som tar sig an Jacob's Ladder, styrka och en löprunda några gånger i veckan. Tyvärr så tyckte de att 12 på söndagar var en bra tid - inte för mig som jobbar lördagsnatt. Från att inte kunna göra en enda armhävning på tårna kan de flesta hålla ut 10 innan de går över till knäna, och grabbarna klarar av minst 30. Framsteg! Som bonus gjorde vi något som vi körde med när jag var yngre i dansgruppen hemma, nämligen sit-ups, rygg-lyft och sido-lyft på stolar. Glömde bort hur svårt det var att göra sido-lyften. Bara att repetera! Okej, nu får det vara nog med tränings-rapporten - här ska det spelas Final Fantasy.


TRANSLATION: Week-end breakfasts are the best (maybe because Sundays have two breakfasts for me), week-days usually result in coffee and fruit for breakfast on the run. Someone might wrongly prioritize snoozing for an hour instead of  getting up and make a proper brekky. I know, that's quite bad. Another thing that's bad is how slow my Internet is... or maybe it's my laptop violently telling me to update the operative system. Yep, I think that might be it...

Something of importance however is that we finally booked our tickets to Europe - holiday in Euroland, here we come! More specifically; Sweden, Poland and Portugal between the 24th of July till the 5th of September. I'm indescribably excited!

No comments:

Post a Comment