13/07/2006

Alanya shopping?


Så då lyder den stora feta frågan: Blev det någon utsökt shopping för mig i Alanya?

Om vi säger så här: Jag har blivit bortskämd med polsk semester stortsett hela mitt liv. Polsk semester = 1: billig mat, 2: billig sprit, 3: billig shopping. Med billig, så menar jag
billigare än i Sverige flera gånger om. Alanya fick 0 av 3.

Alanya var en Mekka för shopping, basarer och marknader, prutning tills man slet sitt hår och överallt kunde man frossa i snygga kopior av väskor, skor och kläder. Det fanns butiker som hade äckligt snygga kopior som verkligen såg äkta ut, och om de nu skulle ha några få detaljer som skilde originalet åt - så var det ändå äkta läder och bra kvalité. En snygg och dyr väska helt enkelt, men man betalade inte för
the label so to speak. Diors sadelväska, need I say more?

Vad var poängen med min lilla rant om Polen-shopping då? Jo, låt mig komma till punkt. Shoppingen i Alanya var ungefär på samma ekonomiska nivå som i Sverige. Skillnaden var att du betalade vanligt pris för de kläder som i vanliga fall kostar massor. Lacoste, Diesel, Replay, Rock & Republic, Puma, Billabong. Så för mig så kändes det inte som om det var några kap. Inga plagg var
over the edge, sådana som jag gillar, sådana som jag hoppats på. Så det blev ynkliga TRE plagg som följde med mig hem efter en vecka. Skandal!

Ett par Dieseljeans (från 85 turkiska lire ned till 55 lyckades man pruta!), en röd tröja med vita polka dots (
I love polka dots remember?) och en kort vit/röd kjol med rosetter på sidorna.

4 comments:

  1. Anonymous9:35 pm

    Låter ju som bra shopping! :) Vet hur det är när det känns som om man köpt för lite, var liksom i Paris och köpte knappt något.. isch skäms!
    Vacker du är på bilden! :)

    ReplyDelete
  2. Anonymous11:17 pm

    Polskie wakacije są najlepsze! =)

    ReplyDelete
  3. Stackare, jag skulle ha köpt en massa ändå jag som jag var halvnöjd med och sen irriterad mig på att jag köpt kläder som jag inte ens gillar för pengar jag kunde spenderat på annat ;P

    ReplyDelete
  4. Anonymous10:27 am

    Kjolen på bilden är jättefin!

    ReplyDelete