20/07/2006

Do Zobaczenia!!!

Polen - here I come! Ni anar inte hur sommarlös en sommar känns om man inte får ta sig utomlands! Eller jo, det finns säkert en hel del som känner likadant, men för mig har det alltid känts som en förstörd sommar om man bara varit i Sverige och haft ledigt. Sommar för mig är Polen. Varje sommar sedan jag kunnat minna shar vi åkt dit med familjen eller/och med dansgruppen. Det sistnämnda är det nu. Jag ska ha koll på 16 ungar tillsammans med min mammut, min syster och ytterligare en trogen malwa-förälder.

Först åker vi till Wagrowiec (ca 50 km från Poznan) där vi utlovats minst en heldag i storstaden Poznan itself. Vi kommer bo vid en sjö med sandstrand i söta små skogsstugor, och gruppen kommer ha en egen entimmes danskonsert. Därefter åker vi till Gdansk, som är en del av den ökända trestaden Gdansk-Sopot-Gdynia. Vi lär besöka var och en av platserna någon gång, och är det nåt ställe som jag har favorita shopping och fyndställen på och som jag kan as if the back of my hand, är just där! Som grädde på moset så är det den årliga St. Dominik marknad/basaren som är i full fart under vår vistelse!

Så här ser egot ut dagen för avresa. Väskan väger 16 kg, och i den finns två något tyngre souvenirer som är avsedda som gåvor. Känner mig en smula spansk och gypsy, men jag kände för att prova på en aldrig tidigare anvönd outfit.

  • Vit blus från CCC (Polen)
  • Jeanscorsette från Myrorna
  • Snäckdekorerade kjolen med tyll - Polen


Lite snabb lektion i polska då - rubriken betyder stort sett på återseende!
Glöm nu inte att kolla in min lilla utmaning! Förhoppningsvis komme rjag smyga in på nåt e-café någon dag. Tjoho!

6 comments:

  1. Anonymous11:38 am

    That's a stunning outfit, och du har redan varit utomlands i år!redan glömt turkarna? but again, great outfit

    ReplyDelete
  2. VILKEN bra blogg!!! Nu är du lagt till mina favoriter!!!

    ReplyDelete
  3. WOW! Snygg outfit! Riktigt riktigt snygg, så att jag börjar smådreggla och funderar på att raida din garderob i augusti ;P

    ReplyDelete
  4. oh poznan <3 jag vill dit :D

    ReplyDelete
  5. Anonymous11:23 pm

    Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
    »

    ReplyDelete
  6. Anonymous8:22 am

    I'm impressed with your site, very nice graphics!
    »

    ReplyDelete