14/03/2011

a distorted reality is now a necessity to be free


Vi käkade buffé och steak på Sizzler  och såg Adjustment Burueau på bio igår med Filles mamma. Fem minuter in i filmen somnar Fil, ungefär som de andra 4/6 gångerna vi två gått på bio. Den här gången snarkade han dock inte, tack och lov! Filmen hursomhelst, var lite av en Inception/Dark Knight upplevelse. Jag hade inga, snarare låga förväntningar (inte så konstigt när affishen ser så här förfärlig ut) , och blev så himla glatt överraskad. Emily Blunt var så himla fängslande (och det fanns en massa contemporary dance i filmen!), hon fick Matt Damon's klassiska Bourne tendenser att framstå så mycket mildare. Det som kunde blivit en riktigt medioker film blev något helt annat med deras person-kemi på skärmen! Lite oväntat om jag får säga det själv. Jag måste nog se den en gång till, främst för att jag inte är helt säker på huruvida jag blivit mindre kräsen efter de senaste banalt dåliga filmerna vi sett så att den här kändes som något närmare ett mästerverk i jämförelse...

Skjortklänning från Mango

No comments:

Post a Comment