30/03/2011

there must be some kind of way out of here, said the joker to the thief

Jag rekommenderar starkt att man vaknar med ett stycke katt-knytte som har bollat ihop sig under duntäcket mot ens mage. Ingen chans i världen att man vaknar med dåligt humör då!

Världens tråkigaste skift på jobbet igår. I lördags däremot fick jag en snubbe räcka över sitt visitkort med ett stort jävla smil på läpparna. "And I want YOU to come and see my show" säger han inövat. Han låter som en reklam-försäljare. Med rynkade ögonbryn läser jag på visitkortet. All Male Entertainment.  Jag tittar upp med lite vassare, dömande blick. "Really..? You?!" spottar jag ut skeptiskt. Han såg ju inte mycket ut för världen. Istället för en förnärmad uppsyn kör han ett Johnny Bravo "ooh yeah, baby!" med en stolthet likt en femåring som gjort någonting själv för första gången.  Varför kom inte Hugh Jackman fram och brummade fram ett "I want YOU to come and see my show" när han höll i Oscars-galan? Det är ju något  man inte skulle tackat nej till!!!

No comments:

Post a Comment