13/03/2011

solomon kane


Imdb's sex-komma-tvåa är inte helt rättvis här tycker jag. Kostym, smink, tatueringar (!), inristade ärr, svepande kamera-rörelser, vackra ödsliga landskap samt färgpaletten är värda så mycket mer. Det här är en filmatisering  och som de flesta filmatiseringar av något som redan har en fanbase blir det ju aldrig helt rätt för alla. Första tio minuterna var lite missledande för när överdosen av demone roch effekter var över och man fick vänja sig vid dem i en lugnare takt, det var ju då det blev lite mer intriguing. Dessutom är det här vad som övertygade mig att jag ska snöa sönder min film med snö-effekter. Den är ganska lerig den här filmen och varannan scen ekar det bara "ohmyjosh, production value!" i mitt huvud, men det är jag som är obcessed, jag vet. Inombords dog jag av avund varje gång jag såg en glide-cam shot och en birdview shot.   Rome's Mark Anthony eller Colville från A Knight's Tale växer på mig som bara den med sin karaktärisering av en Viggo Mortenson liknande version av Captain Kane. Ladies, de två tillfällena man ser honom i bar överkropp gör er inte besvikna. I promise!

No comments:

Post a Comment