22/12/2012

train insane or remain the same


Så jag har försökt vara fysiskt aktiv under mina lediga dagar och tänkte att ZWOW #48, en 30 min HIIT och sedan Tone It Ups senaste tonings-övningar kunde bli en bra kombination. Inget ont anande insåg jag (för sent) att det blev en jump-squat overload. Idag, dvs dagen efter, är jag mör som en oxfilé. Dessutom piskade jag mig upp för sista dansteknik-lektionen med Courtney där mina ben var så himla tunga så mina benlyft var patetiska. Nu däremot, några timmar senare har min kropp fortfarande inte återhämtat sig och min hals börjar säga ifrån tillsammans med huvudvärk. Misstänker att det inte bara är träningsvärk det här...

TRANSLATION: Why is the payback of exercise so damn painful? Here I thought I could tackle a ZWOW #48, 30 min HIIT and the latest Tone It Up routine yesterday which of course resulted in soreness (hello jump-squat overload!) that made my leg lifts a pathetic mess on the last dance-technique class with Courtney this morning. Now, a few hours later, my throat is sore and the headache and nausea is hinting that maybe this is more than just sore muscles...

No comments:

Post a Comment