08/10/2007

Catatonia


Några 2:or gjorde en liten kortfilm under temat sci-fi till en tävling på skolan som kallas 4x4 där 2:or och 3:or tävlar mot varandra, med enda skillnaden att 3:orna får bara göra in camera editing. Ställde upp, generös som jag är med deltagandet, som en statist där min roll var att hoppa ut över ett tak. Själva filmen i sig är ganska dålig. Den kom förvisso med i tävlingen, men den fick en bottenplacering stort sett. Skulle jag stått för redigeringen skulle jag lekt mer med färgkorrigeringen. Jag förstår tanken bakom en grå och färglös ton för att betona livlösheten och tillståndet, men lite mer kontrast och skugga kanske? Det ser ju verkligen så cinematiskt tråkigt ut. Man skymtar ju bara storheten, me that is, i typ tre sekunder så det är inget stor debut. Men kan ju alltid va kul att posta här för att visa vad Misha har för sig om dagarna... Kortfilmen (4 min) går under titeln Catatonia och ni kan se den här.

No comments:

Post a Comment