12/09/2010

we gonna light it up like it's dynamite


Hela veckan har jag varit en door-bitch, det vill säga jobbat garderob och kassa vid ingången på vår sunkiga men underbara klubb. Jag menar, stället heter Hip-E Club, need I say more? Sedan någon månad tillbaka är det ny bestämmelse att man ska scanna ID och snappa ett foto på varje besökare innan de går in. Lite flygplats och Big Brother känsla över det hela. Är det någon som blivit bannad lyser det upp på skärmen och man vinkar bara till en säkerhetsvakt som vackert eskorterar ut denne. Igår till exempel försökte en kotte komma in som tidigare förbjudits tillträde till Hip-E igen. Varför? För han ansåg att det var en god idé att urinera på dansgolvet...

Det är som det låter ett ganska slappt jobb. Man sitter, tar betalt, sippar Red Bull, snackar skit, stämplar handleder, dricker annat, snaskar godis, önskar folk en trevlig kväll och tar in kläder i garderoben, ibland. Med ingången precis framför näsan så har man första parkett om det blir bråk eller annat tumult. Jag är hemsk men jag tycker alltid det är kul att se vad som händer.


DSC02289

Hursomhelst, jag blev ombedd att springa runt och fota det överförfriskade folket av managern Kim. Nattklubsfotografi är en konst jag inte riktigt behärskar, men med lite övning och bättre utrustning (typ extern blixt + ny lens) så kan det nog bli ganska lärorikt. Tyvärr insisterar ju var och varannan människa att de ska ta en bild på mig, eller att jag ska vara med i ett random gruppfoto... Eller så försöker de adda mig på Facebook. Läskigt. Ahja, här är några kalasiga bilder och några hemska, men som är charmiga ändå för att de innehåller trevliga människor.


DSC02261



DSC02293
DSC02328
DSC02322



DSC02284
DSC02320
DSC02325

DSC02334

DSC02349

No comments:

Post a Comment