17/02/2012

the documentarian housewife

När jag beslöt mig för att bli duktigare på det där med att dokumentera min vardag, så är små milstolpar som mina experiment i vårt lilla kök ett ganska givet exempel på vad som skulle bli förevigat i kameran. Nu kan man ju tro att jag blivit ganska slö på att göra det, men kameran är nog med en hel del mer än man skulle kunna tro. Sedan att bilderna inte riktigt når ytan på bloggen, det är snarare så det ligger till. 

Förra veckan började jag kliva upp en timme tidigare för att träna i en halvtimme. Jag hittade inte riktigt tiden senare på dagarna, men det har blivit besvärligt som tusan att stiga upp när man bara får tre timmars sömn. I början av denna morgonplan så hann jag dessutom inkludera en session av scones-bakning på morgonen. Otroligt hur effektiv man kan vara när man är utvilad, och hur lite man får gjort när man är lite av en sömngångare andra dagar. Får inte glömma att nämna att motiveringen till scones bakningen var enbart för att ha något att äta min egengjorda fikon-marmelad på, förrädisk god kreation!

TRANSLATION: I managed to bake scones in the morning before going to work and work out for 30 minutes (the reason I got up an hour earlier in the first place) so I finally could put my homemade fig-marmelade to use. Delicious goodness!

3 comments:

  1. Anonymous1:10 pm

    mums, mums
    paput

    ReplyDelete
  2. Anonymous9:22 pm

    oj a ja mums

    ReplyDelete
  3. Obiecuje ze zrobie kiedy spowrotem w Szwecji!

    ReplyDelete