28/06/2014

the new gardener


Jag trodde först mamma skämtade på något plan när hon via Skype bad mig att kanske rensa lite ogräs i trädgården, eftersom hon misstänkte att pappsen haft ytterst lite ambition gällande att hålla hennes trädgård i tipp-topp skick. Han klipper gräsmattan med jämna mellanrum, that's it. "Ahja," tänkte jag. "Så illa kan det ju inte vara". Sedan såg jag framsidan av huset och höll på att garva ihjäl mig åt pappa som försvarade sig med att han inte ser skillnad på om det är en blomma eller ogräs.  Rabatten såg ut som ett fält. Jag hade inte direkt räknat med att göra trädgårdsarbete första dagen i Polen, men bäst att få sådant överstökat. Det resulterade i vallmon och prästkragar på köksbordet efteråt, eftersom vallmon är min absoluta favorit blomma. Här behöver man inte bada mig i rosor för att få mitt hjärta att smälta, ge mig vallmon och solrosor!

Det tog pappsen dock 3 hela timmar innan han erkände att det minsann såg riktigt trevligt ut att komma hem...

TRANSLATION: I seriously thought mom was joking on some level when she asked me through Skype to maybe pull some weeds out if I had time, as she suspected dad had neglected the garden in her absence a wee bit. I started laughing so hard when we arrived and I saw the front of the house. Dad defended himself of course by claiming he cannot spot the difference between a weed and a flower.  I had not expected to spend one of my first days of vacation by doing gardening but hey, it resulted in a vase full of poppies and daisies. Poppies are actually my all time favorite flowers. You don't need to shower me in roses to win my heart, bring me poppies and sunflowers instead!

1 comment:

  1. So lovely the flower <3. Thanks for the pictures

    ReplyDelete