14/11/2006

New acquintances

Hon ringde idag.
Det var tamejfan!
Paff blev jag minsann när pointguarden Nikki Weddle hörs i andra änden av luren och skrattar.
- I don't know many people here around, just trying to get some new friends...
Jag lyckas då alltid försätta mig i minst sagt udda situationer. I helgen när jag stod i baren på toppenhumör och allt så frågar den där crazy tjejen som alltid överröstar musiken med sina "heyyyy---hooooo" om hon kan få mitt nummer.
- Why would you want my number?
- You seem like a cool person to hang out with.
Vafan. Vem kan bekämpa den logiken? Snabbt skribbla jag ned numret och skrattade åt hela. Hur ofta händer det egentligen att en tjej frågar mig om mitt nummer när jag jobbar? Nästa sekund frågar hon mig ifall jag brukar gå på Dolphins matcherna, vilket jag ärligt svarar att jag inte gör. Nå, skulle jag göra det om hon fixade biljetter till mig. Damn right att jag skulle! Bring it on!

1 comment:

  1. Jag krälar i stoftet :P Hur fasiken lyckas du? More power to yá! *gos*

    ReplyDelete