09/11/2007

All the the nights magic seems to whisper and hush, all the soft moonlight seems to shine in your blush

På Hay Street finns Box, en liten mysig lounge bar med live swing band. Strålande och uppmärksamhetssökande som jag är får jag dem att sjunga Moondance på min begäran. Köper man en öl får man gratis tilltugg i form av ost, oliver, turkish och varierande söta kanapéer.

Hein (i sin nya frisyr som inkluderar hårnålar), jag, Nille och hans irländare drog sedan vidare till The Melbourne lite längre bort och kom in på alla möjliga väntade och oväntade samtalsämnen.

- Polen, vad har ni egentligen att komma med för stora människor? frågar stackars Nille ifrågasättande, som dricker vatten efter vatten.

Det räcker väl med att säga Chopin, Kopernikus och Johannes Paulus för att få tyst på den vilsne själen. Och mig, såklart. Lilla mig i rött. Köpte en riktig somrig röd klänning, med rosett och blommor och nya flats. De ser längtande ut mot havet när vi låg på City Beach (när pojkarna säger att vi ska till stranden, menar de ju uppenbarligen gräset och inte stranden).



No comments:

Post a Comment