21/11/2007

Someone call an ambulance, there's gonna be an accident

Nej, jag är inte död. Jag är bara lite frusen.

Hälsar på Slaven i Shanghai och gör sådant man förväntas göra här: äta med pinnar, går på Ice Bar, åker en jävla massa taxi, bestiger skyskrapor, dricker antagligen världens blaskigaste öl, åker upp till världens högst belägna bar, dricker té, bländas av neonljus, kinesiska trädgårdar, massager, orientaliska Venedig, marknader, tunnelbanor och går och blir sjuk i någon grad. Kan ju inte direkt påstå att ens engelska blir bättre i det här landet. Jag hade sol och engelska i Perthan, och ännu kallare lär det ju bli hemma i Sverige... Ajajaj. Någon har gått och börjat leka resenär åt helt fel klimatzonsdestinationer.

Eskimåerna på Ice Bar Shanghai


Resan hit var ju minst sagt en katastrof. Har i äkta dramatisk filmanda fått springa till gaten med blinkande final call där min status och placering rapporteras i walkie talkies av en hel drös med asiater. "Hon är här nu. Håll planet."

En strandad Misha i Bangkok, man hör ju själv hur illa det skulle kunnat sluta. Inte fick jag mitt baggage med på flyget heller. Och så bokade de om min flygbiljett fel. De tycker nämligen att jag ska vara kvar här till 31 december. Kineser är inte ett folk. Tur att man har världens bästa slav mitt bland allt!

No comments:

Post a Comment