18/04/2011

Music Monday & Cassette Media



Även om det här musik-måndags-temat är främst för mig själv, så är den här veckans låt lite speciell. Ni som följer bloggen läste kanske att jag fått ett nytt jobb. De som var för otåliga (inga namn nämnda, ni vet vilka ni är) hörde av sig ganska direkt och frågade rakt ut vad det var per telefon eller skype,  men nu tänkte jag det är dags att dela med sig av nyheten här på bloggen. Jag har fått joina teamet på Cassette Media som redigerare och kamerakvinna. Cassette Media är en kanal på YouTube vars syfte är att lansera och marknadsföra lokala artister & nationella artister med eller utan kontrakt till mindre musikbolag. Detta gör de genom att intervjua band och artister, ha live-sessions och sedan låta video-klippen rida Internet-vågen på Facebook, Youtube, Twitter, MySpace osv. Internet is the shit! Så här är mitt första redigerings-jobb, en sång framförd av Perth-artisten  Danni Steffanetti som heter The Moon Looks Pretty Tonight (klicka för musikvideon!).

Så var rara och stöd Cassette Media genom att prenumera på vår YouTube-kanal (klicka här!) och/eller  gilla oss på Facebook!  Gillar ni mig gillar ni Cassette Media helt enkelt.

TRANSLATION: For those of you who have impatiently awaited more details about my new job, here we go.  I've joined the team at Cassette Media, a YouTube-based TV-show who promotes independent music artist, local and national, signed and unsigned through video-clips of interviews and acoustic sessions on YouTube. Here's my first editing job for them. More to come!  Please  follow us on Facebook and subscribe to our YouTube channel!

No comments:

Post a Comment