29/12/2011

just a mirror for the sun

Godkväll Internet, nu är Filip och jag tillbaka från en fyra dagars flykt norrut. Vi skulle egentligen inte kommit tillbaka förräns imorgon, men ett rykte om att min fina kissemiss var försvunnen nådde mig så då var det bara att styra Corollan hemåt. Min lilla Muffin hade trillat/hoppat av taket i slutet av byggnaden och hamnat i en park där muren var för hög att hoppa upp på igen, där hon fick sova i buskarna tills kattdetektiven Misha hittade sin lilla skrutt igen. Snacka om ångestesten och paranoian över att Muffet blivit stulen plågade mig hela resan! Ahja, nu har jag en hel strand att tvätta ur hårbotten. Updates från vårt äventyr får komma imorgon...


TRANSLATION: We're back from a four day road-trip up north, cut a day short once the rumor that my dearest Muffin  had disappeared. Master cat detective as I am, I found her in a nearby park where she must have jumped off the roof and couldn't jump back up again, spending the night in the big wild bushes. Anyway, Muffinski is sleeping in the closet now and I'm about to wash out a whole beach out of my hair. More updates about the road-trip tomorrow!

1 comment:

  1. Sorry to hear that you had to cut your trip short! But glad to hear that your kitty is safe and sound :).

    xx

    ReplyDelete