02/08/2013

sweden day 3: old town and mead


Nu hamnar ju mitt ego på vilsna ensamma stigar när vi beger oss på turistande färder - vem hamnar bakom kameran och snäpper loss? Inte fan hamnar jag på bild i alla fall. Så mitt ego får ersättas med en hel del gästande av Fil och Mike för omväxlings skull (det här får ju inte ta och bli en vana, mer plats åt egot!). Alla andra var envisa med att skynda i full karriär så man hamnade på efterkälken...

Man kan ju inte missa Gamla Stan när man ska göra Stockholm. Vi hade avbrott i centrum någonstans och käkade kina-buffé (ja jag vet, så svenskt) innan vi återvände till Gaml Stan och efter många vilsna försök på att hitta den där medeltida källaren/puben så satt vi och mjödade ett tag (polskt mjöd fanns i överskott på menyn, men jag åtminstone försökte hålla mig till något lokalare). Förr eller senare hamnade vi på Lilla Hotellbaren för Amaretto Sours, Raspberry Mojitos och någon Espresso cocktail men de bilderna kändes lite out of place när allt är så himla gammaldags som tema för övrigt den här dagen...

TRANSLATION: Don't feel disheartened that the ego is not present in the photos as of late, someone has to be snap-happy while we roam the tourist routes. On our day in the Old Town, Fil & Mike were more eager to pose for me, so they'll have to do.  We trekked to more central Stockholm for some asian food buffe (I know, so swedish, right?) before we returned to the Old Town district and got lost say, twelve times, before finally finding the medieval cellar/pub where we had mead. Eventually we ended up in Lilla Hotellbaren (Small Hotel Bar, worst bar name ever?)  and sipped on Amaretto Sours, Raspberry Mojitos and their Espresso Cocktail. Those photos however, not only being taken at a tipsy stage, simply stand out too much in this batch of Old Days theme so they'll not make the hall of blog-fame.


No comments:

Post a Comment