19/10/2005

The Birth of Future Projects






Jag vill se Lucile Hadzihalilovics Innocence, baserad på Frank Wedekinds "Mine-Haha". Frågan är hur tusan ska jag få tag på den och hur länge kommer det att dröja. Jag är ganska otålig då det gäller sådant här, men den verkar som en typ av film jag skulle tycka om, med undermedvetna pikar, i brist på bättre ordval.


Jag tycker om franska filmer, svenska filmer däremot har jag inte mycket till övers för. Fast å andra sidan har jag inte så stor rätt att uttala mig om saken, då jag stortsett ignorerar dess existens och har sett väldigt få.

När man sitter uppe på natten och blir attakerad av slumpmässiga tankar så resulterar det förr eller senare med en vision. Jag fick en vision inatt, och den involverar mitt nästa stora projekt som jag ska sysselsätta mig med, när Lunnevadprojektet är färdigt och jag blir fri från den bördan. (Åh vilken härlig tanke!) Min vision var faktiskt en hemsida, Malwas hemsida. Det är tamejtusan tid att min dansgrupp ska ha en ordentlig hemsida! Snygg ska den vara, med massa kort, och en nostalgi-avdelning med "gamla" gallerier. Jag blev lite avundsjuk när jag surfade omkring och upptäckte att det finns så många polska folkdansgrupp hemsidor; Kujawiacy, Lechowia, Bialy Orzel, Orleta, varav alla jag i någon form haft kontakt med under alla de festivaler dansgruppen deltagit i.

No comments:

Post a Comment