26/10/2005

Drop A Tear In My Wineglass


Vädret var ju inte det bästa man återvände till. Fy in i helvete så kallt det är här hemma i Sverige! Man lämnade ett Budapest med ca 19 grader för att komma hem till minusgrader. Det var en mysig vistelse (fast jag insisterar på att folket såg primitivt ut) men det känns alltid skönt att komma hem, bortsett från klagosången om vädret. Jag har redan hunnit hinka i mig té i massor.

Budapest är definitivt en stad som man borde ha som filmdestination. Likaså Prag och Wien, ja till och med gamla stan i Bratislava. Trots min jakt på huvudstäder i Europa, så finns det inget som klår Prag. Fick mig att tänka på Before Sunrise, och jag kom på att jag inte sett uppföljaren som kom för ett år sedan. Vågar jag det? Det kan ju sluta riktigt illa... Jag minns knappt den första filmen, förutom att jag älskade den. Älskade inte bara dialogerna utan platserna. Allt var så vackert för ögat, på ett inte alltför biffigt sätt gällande kostnad budgetmässigt. Sedan kan det vara den hopplösa romantikerna i oss alla som lurar oss att tycka om sådant. Man kände igen sig i konceptet, jag gjorde det. Jag trodde ju varje gång att jag missade så mycket förhållanden/upplevelser för att jag träffade de perfekta killarna som bodde på fel sida om havet. Nu är jag bara tacksam över alla fina stunder jag har haft med varenda en av dem. Jag skulle så inte vara den person jag är idag om jag inte genomgått alla mina crushes och sommaräventyr (ja, i brist på bättre ord!).
Memories are wonderful things, if you don't have to deal with the past.

No comments:

Post a Comment