14/02/2009

it's the cry my heart out day today


Nej, i år är jag inte särskilt pro-valentines day heller.

Fast jag säger med handen på ärlighetsbröstet att jag minsann känner av hur jag håller på och smälter lite för det. Människor som har någon fin person i sitt liv vill väl helt enkelt utnyttja varje tillfälle de kan få för att bevisa för varandra hur mycket de betyder.

Vårt V-day har spenderats på shopping istället. Och nu har jag skoskav och ont i fötterna och kan inte släppa taget om drömmen att hitta snygga skor här, för det finns det ju. Men den största storleken slutar ju på 38. Att siffran 39 sällsynt kan dyka upp under sulan betyder ju inte att skon är mycket större för det.

Och nu, nu ska det bli levererad pizza. Att försöka äta ute på en rosa dag som denna med alla kineser, det kan ju inte båda gott. Alla ska ju pussas och trängas. Kineser i Shanghai, de är dessutom omänskligt många.

Ha en fin dag allesammans, om inte det så har jag pyntat med massa fina bilder som man blir helt varm av i alla fall.


(bilder via weheartit)

TRANSLATION: Usually I'm not a big v-day fan, and today is not different. However I am amittingly starting to melt and enjoy the idea of v-day more and more. My S is making me lovesick. Hope you all will have a lovely day. Me, I spent most of it shopping. And now it's time for pizza.

3 comments:

  1. Anonymous10:46 pm

    så fina bilder!

    ReplyDelete
  2. Hello! :) Thanks for your lovely comment, is nice to (virtually) meet you.

    You look so pretty in the post below! I love your tights, very cool.

    Andrea xx

    ReplyDelete
  3. What lovely images! Thank you so so much for the comment. It totally made me smile big and made my valentines day even better. xoxo.

    ReplyDelete