31/07/2009

just nu

Det står ett ryskt par vid utskrivaren på Corner Café där jag sitter med fötterna uppslagna över soffan i ett hörn. De ser så väldigt rysska ut på något vis, han har kort blont hår och en brun läderjacka och hon har eccentriska färger och folkliga mönster på klänningen och strumpbyxorna. Hon heter säkert Oksana och han heter kanske Anton, Dima eller Oleg. De försöker förstå sig på hur utskrivaren fungerar. Jag och Slaven gjorde precis samma sak för några dagar sedan. Den busiga utskrivaren skriver nämligen ut dubbelsidigt här. Den liksom skrattar åt oss och läxar upp oss att tänka på miljön.

Jag ska på lektion alldeles strax på lektion. Jag tippar på att jag kommer för tredje gången den här veckan gå igenom hur man använder en och samma kamera. Den är hästlängder från EX och Z1 som vi använde på ECU, och det verkar som om vecka 3 är "gå igenom kamera"-veckan i alla kurser. Så, nu ska jag lära mig hur man använder den för 3:e gången. Oh well.

Fast ikväll, då ska jag dansa polka.

2 comments:

  1. Funderade på vem som är uppe lika tidigt som jag. Insåg att du befinner dig på andra sidan jorden och i en annan timme. Verkar spännande. Lycka till på lektionen och trevlig helg!

    ReplyDelete
  2. Dansa polka `?

    ReplyDelete