19/07/2009

the night is young but markus is not


Så Mackan fyllde år igår och skamset inser vi att vi inte har några kläder att "gå ut i", eftersom allt fortfarande är nerpackat och oåtkomligt i burriton på bilen. Jag hade den här i väskan eftersom jag hade den när jag gick på avskedsmiddagen i Perthan hos min söta och matgalna dansledare Pani Ania. Så vi tar en shopping-rund apå Bridge St. Slaven och jag behövde skor. Jag behöver fortfarande skor, sådana som jag kan ha till vardags. Men när jag såg de här för 30 dollares ropandes mitt namn kunde jag ju inte bara lämna dem där...


Så det blev att köpa strumpisbyxor och tada, nu kunde jag på höga höjder gå från ställe till ställe med Nicke och Mackan. De åt lamm, jag åt känguru. Servitören försökte döpa min mat till Skippy. Han var fransos. Say no more. Sedan blev det bål på opium-den, aka Golden Monkey. Vi hamnade till slut på Berlin Bar där man måste ringa på klockan för att bli insläppt, får ett tyskt pass och har en tyskbrytande bar manager. Hilfe.

1 comment: