19/07/2009

that bloody potter


Mackan och jag hade äntligen lyckats övertala Slavski att se Harry Potter och var hoppfulla och glada i torsdags. Fy fan vad dålig den var. Allra mest är den ju bara konstig. Visst den har sina stunder men allra mest störde jag mig nog på de dåliga skådespelarinsatserna av den yngre skaran. De måste ju banne mig ha lärt sig vid det här laget! Filmen kan ju knappast gå att förstå om man inte läst boken. Innan sitter vi på Charles Dickens puben och försöker förklara vad som har hänt i de tidigare böckerna/filmerna för Slaven. Vi kommer till tvåan...

"Men så till slut så dödar han den där jätteormen..."
"Hur då?"
"Ja alltså, det kommer en fågel, med en hatt och drar ut ett svärd ur den..."

Det är med stor skam jag meddelar att tjugo minuter in i filmen så har Slaven alltså somnat. Ahja, jag fick honom att se Star Wars filmerna i alla fall. Rom byggdes inte på en dag.

2 comments:

  1. Tänker du aldrig mer komma hem eller?? Long time no sverige. :(

    ReplyDelete
  2. Alltså... Chii har inte sett den än.... kanske ska vänta tills man kan ta ner den istället.

    ReplyDelete