09/06/2011

a girl like me will never be seen fighting for peace

En söndag begav vi oss ut till Belmont, valde ett Vilda Västern paket och trängdes i ett bås med två pickadoller och ett gevär och siktade på röda stjärnor. Första gången jag avfyrade ett skott och jag måste säga att mitt sikte är det inget fel på. Sedan att det inte går att sikta med ett gevär för att man slungas bakåt något gigantiskt, det är en annan femma. Men vilken adrenalinkick! Pang, pang, boom boom! Jag var ju så himlans hjärtekrossad ju när jag insåg att de där tuffa grabbsen som är beväpnade från topp till tå i filmer inte en chans kunnat bära omkring på så mycket vapen i verkligheten och lyckas se coola ut. Bara ha en ordentlig pistol hängandes på höften skulle ju fan få en att efter en timme hänga åt sidan som en pensionär. Efter att poppat min shooting-cherry blev det bio - Hangover II. Egentligen skulle vi tagit en öl eller två på The Saint, men vi rullade in  på paerkeringen, såg den milslånga kön och påmindes att det var ju långhelg och hela Västra Australien skulle trängas i barer denna kväll, så vi lät bli och svullade popcorn i biosalongen istället.

Patrick Wolf - A Boy Like Me


No comments:

Post a Comment