04/06/2012

music monday | for the love of life

Söndagen gled förbi ganska ospektakulärt, vi grillade, såg  diverse skräp på TV, spelade Xbox och slutligen så kom kvällen. Min vän Andrew Ewing lanserade sitt nya album, For The Love Of Life, på musikbaren Mojo's i norra Frementle som jag övertalade Fille att haka med på. Whiskeylen röst, lite för mycket skägg och sånger laddade med sårbarhet. Jag minns första gången jag hörde Andrew sjunga, då han släppte sitt förra. Jag tappade hakan, hans sångröst lät inte ett dugg som rösten som han föreläste med under lektionerna. Det finns så många film-referenser i hans texter, så himla underbart!

TRANSLATION: A friend of mine had his album launch down in North Fremantle at Mojo's Bar which we headed down to. Whiskey smooth voice, a little too much beard and songs loaded with vulnerability. I still remember how my jaws dropped the first time I heard Andrews sing, when he launched his last. Andrew's singing voice was so different from the voice he lectured with. And the amount of film references is his lyrics, brilliant!

 

No comments:

Post a Comment