25/10/2012

losing precious day


Alltså vilket enformigt liv jag lever för tillfället - stiger upp, åker till jobbet, redigerar till fyra, byter location, redigerar till nio-tio-elva, kommer hem, kanske äter, slocknar av utmattning. Varje dag. Det är svårt att förstå hur energin försvinner när man sitter och fokuserar och tids-stressar framför en skärm hela dagen.  I onsdags var jag så irriterad på att jag inte hade tid att göra något alls, så jag uppoffrade några timmar redigering (ligger därför efter)  och... lagade mat istället. Jag hade tid att laga mat. Det var allt. Jag köpte Frankie och Yen  tidningar som tröst. Sedan dog jag ändå.

Hur har folk tid att ha ett liv när man jobbar så här? Hur hinner de med att träna? Jag har funderat på att signa upp för en liten dans bootcamp på lördag eftermiddag i alla fall. På tok för lite dans på schemat. Här ska jag dansa lite hederlig brasiliansk Forro tänkte jag, men jag vet inte. Känns inte som om det är värt pengarna att "social-dansa". (Fille skrattade ihjäl sig när jag delade med mig denna information). "Jag flyttade till andra änden av världen för att slippa sådant där ju!" Hursomhelst, på fredag ska jag Zouka på ett tak på Scarborough Beach!

TRANSLATION: I'm freaking out a little bit over how depressive, boring and routinely my life is right now. Get up, go to work, edit, change location, edit, get home, maybe eat, pass out due to... exhaustion from focusing in front of a monitor all day?! Ugh. So Wednesday I protested to edit after work so I could have time to actually cook a meal. Then I passed out anyway.  Seriously, how do people with a full-time job have time to have a life or work out?! Oh and to cheer myself up I bought some Yen and Frankie magazines. I'm such a magazine junkie. True story.

There's way too little dance in my life right now so I was considering going for a good ole Brazilian Forro dance-camp, which of course, made File laugh so hard when I told him. Not sure though, is it really worth the money to.. social-dance? Either way, come Friday I'll be dancing Zouk on a rooftop on Scarborough Beach!

No comments:

Post a Comment