12/02/2013

i'm fourteen days ahead of you, in my head you're already mine


Just nu finns det en spellista på min Spotify som gör det väldigt svårt för mig att sitta still när musiken pulserar in genom öronen. När jag minst anar det kommer jag helt plötsligt bli den där flumma individen som helt spontant bryter ut i dans mitt på perrongen. Mitt alldeles egna silent disco. Men det är okej, för om Bednareks röst kan få mig att rodna som en liten flicka och fånle lite över en smart arrangerat mening, jamen kör bara! Samtidigt så önskar jag lite fördomsfullt att jag vore några år yngre så att jag inte känner mig som en total pedofil när jag som en liten fangirl slukar allt på YouTube. Tänker inte heller diskutera att jag mår illa av alla rat-tails som folk i Rockingham har, men ögonblicket det är på en polsk liten grabb - ja då är det ju okej! Haha. Dubbelmoralens drottning. Men nog nu om hur en yngre generation gör mig hoppful om mänskligheten - för grabbens attityd och goda inställning till hur man respekterar sin omgivning, den får mig att smälta. 



Annars så känns det lite som om jag har haft lite av en själsrensning på sätt och vis. Tagit mig tid att tänka igenom saker, fått lite insikt om val och planer och vad jag måste göra. Karriärsval och livsval. Glida igenom livet för att det är bekvämt har jag provat nu, inte riktigt min grej. Så lite mer projekt och lite förändringar kommer det bli, vem vet, kanske dags för en geografisk förändring också!  Framförallt känner jag att jag saknar min familj och mina 'gamla' vänner något enormt, ni vet, de där fabulösa skurkarna som man växte upp med, som känner till så mycket om en som 'nya' kumpaner inte känner till. De där gamla vännerna som så lätt skulle kunna sätta en i klistret om de skulle vilja öppna käften och berätta om de är äventyren från när man var yngre. Japp, just dem. Ni vet vilka ni e! Vänner som man tappar kontakten med inte på grund av att man växer isär, utan på grund av distans. Om allt går enligt planerna kommer det bli en och annan reunion och det är bara att göra plats i kalendern för nya milstolpar och nya äventyr.


TRANSLATION: Mostly, I'm fangirling like a little teenager  over my latest discovery of Bednarek and how I'm more than likely to become one of those random individuals who will burst out into dance on the train station because of the songs pulsating through my headphones. 
I've also been soul-searching a lot lately and there's a whole lot going on in my head about choices in life, career and goals. Passing through life in a convenient pace isn't exactly my cup of tea, so new projects, new changes and new adventures will are officially invited.


No comments:

Post a Comment