18/02/2013

the walking dead



Tjoflöjt! Denna söndag hade jag frulle direkt efter jobbet med Pedro på Sayers och pratade strunt som man bara kan efter att ha tömt vinet som blev över efter att man stängt baren, blev upphämtad av Fille som hade haft en tidig visit till skate-parken i Lederville och fick äntligen krypa i säng vid halv elva på morgonen. Att få en ordentlig sömn är överskattat så tre timmar senare klev jag upp och det var bara att sätta igång att ha en Walking Dead marathon och käka smarrig tacos resten av dagen. 

Jag måste medge att jag bara sett säsong ett, och sedan inte hunnit ikapp. Var ju orolig att jag skulle ha värsta mardrömmarna efteråt eller att mat kanske inte är det bästa att äta när man ser inälvor på parad.  Man sitter ju verkligen på spänn och skriker åt karaktärerna eller konstaterar att skulle det där varit jag, skulle jag skitit på mig för länge sen eller piper "nej, rör inte hästen!". Bra involverande entertainment helt enkelt. Jag älskade 28 Dagar Senare när den först kom ut och det finns ju så mycket likhet i det första avsnittet.  Att en av Boondock Saints spelar en hillbilly med pilbåge är ju ganska tipp-topp bonus! Zombie-filmer är inte min favorit-genre heller, jag är mer vampyr och varulv-tjej men  TV-serie formatet är ju onekligen rätt medium för det här.

TRANSLATION: This sunday morning started with breakfast  at Sayers with Pedro, straight after a long saturday night at work, gossiping away as you do after emptying the left-over wine from the bar. Fil picked me up after an early morning session at the skate park and I didn't really get into bed until eleven thirty. Three hours later and I'm up, commencing a Walking Dead marathon with tastilicious tacos the rest of the day.


bilder via här

No comments:

Post a Comment