01/02/2013

the act of being busy without a trace


Februari har anlänt och jag ligger efter något kolossalt med uppdateringar. PolArt festivalen med uppvisning och nattliga ävantyr, Southbound festivalens andra dag, en molnig personalfest på båt med sälar, shit pommes frites jag har glömt nämna julmiddagen innan vårt jullov, otaliga experiment i köket, Muffins som celebritet i en tidning, en hel del materialistisk internet-shopping från H&R och Nastygal och allra senast... pinsamt överdriven införskaffning av bikinis (sju par!) för att inte nämna att min sammanfattning av 2012 och garderob-krönika inte avslutades, samt givetvis, filmer och TV serier som får mitt hjärta att slå extra fort (The Lizzie Bennett Diaries är det bästa som har hänt Internet sedan... Napster?). Australia Day och Red Hot Chili Peppers på Big Day Out. Jag håller mig sysselsatt, om vi säger så. Igår gick jag dessutom på min första Hip Hop lektion på... fem år? Hahaha, vilket skämt.
 
Jag förstar inte hur jag missat att vara på topp. Samtidigt som att det där med att ha ett liv känns som en bra beskrivning, så lider jag av ångest att jag inte lyckats dokumentera det till fullo på bloggen. Inlägg ar förberedda men inte riktigt fullfärdade. Jag har ju haft ledigt i fyra veckor... Sedan att jag dessutom de senaste 2 månaderna varit sjuk i... fyra veckor av och an, det kanske är en värdig ursäkt. Jag har haft en brain-scan. Händer inte varje dag.  Ska försoka bättra mig, för mitt egots skull nu i Februari. Skulle inte skada om ni trevliga web-resenärer skulle våga skriva också, saga hej ni vet. Det gör mig glad.
 
TRANSLATION: Gosh, it's February already and I'm so behind on being up to date on what I've been up to.  There's still PolArt concerts and nocturnal adventures to post, second day of beautiful Southbound, a cloudy boat-party in the company of seals, a completely forgotten Christmas Dinner before the holiday break, experiments in the kitchen, the fact that my Muffin is a celebrity cat in a magazine, material-girl internet shopping haul from H&R and Nastygal, not to mention the embarrasing excessive bikini addition from a closing down sale (7 bikinis!). What happened to the rest of my 2012 summary and the other half of the closet-scrapbook, all the movies and Tv shows that had made my heart explode (The Lizzie Bennet Diaries must be the best thing to happen to the Internet since... Napster?), Australia Day, Red Hot Chili Peppers at Big Day Out... Oh the list, let's just say I've been keeping myself busy. Yesterday I went for my first Hip Hop class in five years. What a joke!
 
Then again, the past 2 months I've been a sickling in bed for 4 weeks (I had my brain scanned, that's a first) which is a reasonable excuse for lack of posts. I need to make some seriously impressive progress this month, for my ego's sake.

No comments:

Post a Comment