25/04/2013

braiding beards, ditching the line, shots and shenanigans



När Internet försvann och så småningom kom tillbaka (kopparn i landlinan hade frätit sönder) så upptäckte jag att blogglusten hade försvunnit. Det framstår ganska tydligt i år med tanke på hur få inlägg jag lyckats publicera. Det är inte första gången jag känner för att låta det här vara och ni vet, fortsätta leva mitt liv utan att lämna fotspår i det virtuella. Samtidigt vill jag fokusera mer på film och det kreativa i mitt liv, så det är lite velande fram och tillbaka. Jag fortsätter ett tag till och låter förhoppningsvis den här svackan passera, men tänkte det kunde kanske vara värt att förebrå vad som kanske sker i framtiden. 

Hursomhelst så är det en röd dag idag, Anzac Day, så jag har ledigt. Ett gäng av mina fina vänner passade på att utnyttja gårkvällen med äventyr eftersom ingen av oss behövde jobba dagen efter. Ari och jag åkte först till Raffles och mötte upp vår mörka riddare Theepan (han heter Dark Knight som kontakt i iPhonen) och hans gäng och efter lite pepperoni och garlic-prawn pizza som bas för kvällen begav vi oss till Leederville där vi skrattade åt alla dödliga som köade en ofattbar lång kö för att komma in till Hip-E av alla ställen. Vi hälsade på Kenny i hans bar och tömde baren och hamnade till slut, inte så oväntat, på gamla goa Hip-E där typ hela världen var och sprang in i massa gamla bekanta som man inte sett sedan begynnelsen. Ari och jag flätade skägg  och hade mer eller mindre seriösa och djupa disskusioner i bourbon dimman och fick dessutom skjuts hem av huvudvakten själv. Riktigt fantastisk onsdag kväll faktiskt!


TRANSLATION: When Internet disappeared and then eventually came back (a copper wire in the land-line had eroded) I couldn't avoid the fact that I no longer felt the need to keep up with the blog. This is quite evident in how few posts I have managed to publish this year. It's not the first time I go through a blog-drought and every other time it eventually passes, so while I make up my mind, I'll just keep going. Simultaneously I kind of want to focus more on film and more creative things, and struggle to make up my mind whether that should be virtually footprinted or not. Either way, thought it was worth mentioning as a foreshadowing of things to come... or not to come. 

So as it is a public holiday today, Anzac Day, a few good friends of mine decided to put our wednesday evening to good use. Ari and I headed to The Raffles to meet up with our favorite dark knight Theepan (I seriously have him called Dark Knight as a contact on my phone) and his jolly gang. With some yummy pepperoni and garliv prawn pizza as our base we then continue dto Leederville and laughed at the mortals who were lining up to get in to Hip-E. We stealthily crashed Kenny's bar, The Good Shephard and drank it dry before, as expected, we ended up at Hip-E. Beards were braided and deep bourbon infused discussions were present. At the end of it all we even got a ride home by the head security himself - frankly, a fantastic wednesday adventure!

No comments:

Post a Comment