19/07/2013

and then they danced happily ever after

Dansgruppen uppträdde på ett polskt bröllopp i Lördags, på en fantastiskt fin liten vingård ute i Caversham. Medans det dansades hade de som inte var med i koreografin som uppgift att skutta omkring och bjuda gästerna på vodka-shots. Efteråt utmanades männen i publiken till att prova på lite mer fysiskt krävande stunts och steg. Jag känner mig lite som en hönsmamma när jag vallar mina dansare och uppmanar dem till gruppfoton...
 
Det finns så mycket mer att göra med gruppen, inte bara danser, utan även kostym-uppdateringar och sociala event. Vi ska ha en stor Polsk och Ukrainsk afton i Oktober som jag ser fram emot. Den Ukrainska dansgruppen Roztiazhka är hur grym som helst. Dessutom så hade jag nog tänkt att dansa lite själv när min co-koreograf Magda kommer tillbaka från sin Amerika-resa.  Innan jag drar iväg till Euroland så har vi en sex-timmars lång extra-träning på Söndag som kommer bli av episk kvalitet. Lång distans flyg med träningsvärk - bring it on!
 
TRANSLATION: The dancegroup entertained the guests at a Polish wedding last Saturday, on a pretty vineyard out in Caversham. They danced two dances and meanwhile those who were not in both choreographies, got to mingle with the guests and pour them vodka-shots. After the performance the boys challenged some of the male guest to some physically challenging stunts and steps.
 
There's so much to be done with the dancegroup, not just in terms of dances, new ones and revive some old ones, but also costume revival and social events. We're hosting a Polish & Ukrainian night in October with the Ukrainian group Roztiazhka- they're quite amazing! On top of that I'm having a 6 hour dance work-shop with my group on Sunday as a last training session before I leave for Euroland. Sore muscles on a long distance flight - bring it on!
 

1 comment: