05/09/2013

they clipped my wings


Just min träffsäkra otur att bli nekad återvändning hem. Kom så långt som till Frankfurt innan det visade sig att jag banne mig skulle få strula rejält med visum och behöva boka om biljetter. Bra att folk skickar fel information som jag i sin tur följde till punkt och pricka. Så efter att ha spenderat en natt på flygplatsen tog jag det minsta flygplanet i mitt liv tillbaka till Poznan där jag får vänta in ett klartecken.  

Har aldrig sett en gladare vovvse än Toya över min återkomst - och mammsen förstås skull eju skina upp som en sol av mitt missöde. Ahja, får hänga med mina fina föräldrar ett tag till och njuta av fint väder i Polen så länge.

Fortsättning följer.

TRANSLATION: Just my luck to get as far as Frankfurt on the trip back before it was evident that I'd have to reschedule my flights and tackle struggles with my visa . After spending a cold night at Frankfurt airport I have turned to seek refuge at my parents home in Poland awaiting a sign. 

I've never seen a happier dog than Toya upon my return. Mom was happy at my misfortune of course, getting her daughter back for a few more days.

To be continued.


No comments:

Post a Comment