13/05/2014

note to self: kickboxing, good. wrestling, bad.


En observation: att brottas på alla fyra med stora vuxna män är en gnutta (okej, multiplicera det gånger tio) intimiderande. Inte en chans att jag skulle komma undan oskadd (blåmarken på benen, upprivna knän, brutna naglar och svullen handled - check!). Blev så ägd av alla fem grabbar.  Fick så grym feedback på min kickboxning förra veckan så det var väl bara lika bra att jag tacklade något nytt (nothing ever grows in your comfort zone) som jag fullständigt är värdelös på. Så mitt ego inte galloperade iväg menar jag... Under tiden spanar jag in Rousey som inspiration for kvällens pass.

TRANSLATION: An observation: wrestling with five fully grown men is more intimidating than it sounds. No way i would get away unharmed (bruised legs, skinned knees, broken nails, swollen wrist - check!). Last week I got great feedback at kickboxing so it was just as good I tried something new (nothing ever grows in your comfort zone) which I completely sucked at so my ego didn't run off victoriously.


(bilder via denna tumblr)

No comments:

Post a Comment