17/06/2008

Talking Feet


Den sista videoproduktions-uppgiften för den här terminen var en dokumentär. Jag ämnade ju från början att inte ha en vanlig sådan (hur ofta säger inte varje filmskapare det?) utan den här skulle följa ett par fötter. Ett par dansande fötter. Den följer Lee, en snubbe som var med i filmen Bootmen med Adam Garcia (ni vet snubben från Coyote Ugly), dansade med Naomi Watts i Peter Jackson's King Kong och turnerade med Tap Dogs. Det har varit mycket strul med den egentliga kopieringen av originalet. Dropped frames hit och dit, pixlade titlar... Den lämnades in några dagar för sent men Georgie bemötte den ganska positivt antar jag. Ska bli intressant vad för betysgnitt den får i slutänden. Kortfattat kan man summera den att inehålla väldigt mycket "boxar".


Nu hade jag ju tänkt att lägga upp den här, men DVD:n jag brände den på verkar inte fungera, vilket är lite panikartat. Jag har nämligen redan lämnat tillbaka hårddisken för reformattering som allt material fanns på. Får krypa på mina knän till George att få låna tillbaka DV-bandet jag lämnade över den till honom. Så ja, det dröjer nog ytterligare innan det steppas på vlog-fronten.

Icke att förglömma dock! Jag fick HD på min case study om videobloggar. Yay! Den mest akademiska ordbajsande uppsatts jag skrivit som jag nu i efterhand när jag försöker läsa om, inte förstår ett skvatt om. Herre jisses vilket tillstånd jag måste varit i när den skrevs... Hur kan det där vara ett high distinction?!

No comments:

Post a Comment