20/01/2009

i'll stick with you baby for a thousand years (2008: part 1)

Alla andra coola kids har redan gjort det, varför ska inte jag få göra det också? För några år sedan sammanfattade jag året som hade gått med en bild som representerade varje månad. I år tar jag och sammanfattar lite större. Finns inte så mycket annat att göra när man är sängbunden, téknarkad och sjuk. Så hej hopp, nu tar vi oss en titt på Ego Året 2008.

TRANSLATION: Similar to the rest of the world, I'm summarizing the past year. A few years ago I actually did something like that. There's too much hours to kill when one is sick, so why not?
januari

Slaven kom hem över ytterst få dagar från Kina och vi firade vårt första nyår tillsammans
Jag åkte tillbaka till Australien, men tog en omväg och hade två romantiska dagar i Hong Kong med S istället

Jag hade en ny hårfärg och lugg
Vi hittade ett vin som blev en stor favorit för resten av året - Oyster Bay
Slaven flyttade till Australien och in i Mount Lawley
På Australia Day hade vi picknick med Emsi och Frank i Kings Park


februari

I februarivärmen gömde vi oss gärna inomhus där det var svalare
Eller så åkte vi runt lite överallt med Heins kompisar som var och hälsa på
Det rullades omkring i Brynhild, vår bil.
Vi hade ölkvällar oftare än sällan
... och passade på att festa så mycket det gick innan terminen började
Vi på restaurangen hade vår första polack-middag
Vi hade double-date på Adventure World

Och jag påbörjade mitt ett-kort-om-dagen projekt som höll i... 46 dagar?

mars

Det blev en hel del strand, främst för att svalka av sig, inte för att sola
I julklapp fick jag konsertbiljetter till Ben Lee som S och jag gick och såg
Man var så lycklig efter den konserten, i hela kroppen!
Det kanske i och för sig berodde på sällskapet...

Vi började filma 'A Fistful of Kidneys'
Jag ansvarade för art direction, ljud och redigering
Det tråkigaste som hände var nog att Slaven bröt handenHarmony Folk Festival som Kukuleczka uppträdde på

Och så gick vi och såg Jack Johnson också!

april

Ställde upp som motiv för de som pluggade foto
Grannens hund Lucy flyttade stortsett in hos oss

Vi hade mysiga fika-söndagar hemma hos Anna och oss
Nille fyllde år och det firades



No comments:

Post a Comment