11/05/2009

day 1 of the dancefilm epicness




Så nu är det bara några få veckor kvar av terminen, vilket betyder att man håller på och stressar ihjäl sig med att utöva sin simultanförmåga (Slaven sa nyss att jag inte får säga koordination(s)förmåga... Han är väldigt mycket språkpolis på senaste tiden). Vi har inte haft lika många repetitioner som jag önskat men nu har vi börjat filma min dansfilm. Den är totalt utan titel, vilket jag stör mig på. Men det kommer väl...

Första filmdagen skedde i studion på skolan, där de skulle dansa mot vit bakgrund. Nästa söndag kommer vi filma dansrutinerna med både vit och svart bakgrund. Nathan, min art director, hade jättekul med att sätta samman kläderna. Jag gav honom och Aurora, min costume department, instruktionerna att tjejerna ska vara "layered dominatrix/cyberpunk". Booyaaah!

TRANSLATION: So we finally started shooting my dance-film, although we haven't had quite as many rehersals I wish. Hopefully we'll catch up. First day of shoot was in the studio for the stop-motion sequence.



2 comments:

  1. Coolish kläder syster. Hoppas att du får till det. Stressa inte ihjäl dig nu utan försök även att njuta av din sista termin :)

    ReplyDelete