08/07/2010

wild packs of family dogs


Syster yster är här! Och gissa vad det innebar?

Släktträff.


Ryser ni inte bara av att läsa ordet? Jag menar, är det bara favoriterna ur släkten är det easy-peasy-japaneasy. Men är det ni vet, alla inkluderade. Då blir det bara awkward. Speciellt om ni inte setts på ehm, tolv år? Snygg räddning av kusinens superfru Karolina ("jaa alltså min kompis...") dock när pilbågen tog sikte på mig med frågan "såå, när kommer nästa bröllopp i familjen?". Japp. Bröllops-planer äääälskar vi att diskutera med ett mördat hjärta. Morr. Jag har rabies och jag bits. Kusinerna har växt upp hela bunten - shit, Pawel är fyrtio i år! - och syrran och jag är typ de enda som är ogifta. Damn.

Som Monia sa när jag nämnde denna slutsats:
- Shit mamma, vill du att jag och Melissa ska få ångest eller?

Som senare leder till en Monika som smyger upp och begär påfyllning av vinet om hon ska klara av det här. Ha. Men nej, världen gick ju inte under. Det var ju mysigt att ha hela släkten samlad för det sker väl, som man säger, en gång på en blå måne. Swenglish for the win! Bara nästa släktträff inte inkluderar tretton skrikande bäbisar, för då låser jag in mig med två flaskor sprit.



Oh och de suddiga bilderna är resultatet av mamma Jolanta bakom kameran. Ok? Tro inget annat...

1 comment:

  1. Chii !9:10 am

    Ja vinet var gott i alla fall :D

    ReplyDelete