03/09/2011

mobile life

Hej darlings! Idag har Fille och jag tagit sovmorgon, vilket innebar att katterna var i paradiset och lade sig så att man inte kunde röra sig i hur obekväma positioner som helst. Till slut fick jag nog, klev upp, kokade ihop lite jasmine-té och tänkte att nu är det tamejtusan dags att göra ett blogginlägg igen.

 Har satsat stenhårt på att lämna in mitt projektarbete till tusen den här veckan, i onsdags, så det har inte funnits mycket tid till annat. Teknologin däremot höll inte med och i onsdags eftermiddag när jag skulle skriva ut allt så hänger sig hela printer-servern på campuset. Internet och utskrivarna var off-limits igår och nu ska jag bege mig in och förhoppningsvis kunna skriva ut och lämna in allt igen. Helt otroligt hur beroende man blir av skolans utskrivare (det måste skrivas ut dubbelsidigt) när man själv inte äger någon.

Hursomhelst, jag har varit flitigt med att snappa kort från mobilen i alla fall. Ett skepp kommer lastat med Instagram



1-3, 14: Ägg-frulle!, 4: Genom bussfönstret, 5: Muffin färgar pälsen i matrester, 6: Cookie hjälper med tvätten, 7: Dödar tid i redigeringsrummet, 8: En stor kontaktannons i en gränd i Northbridge, 9: Fil & jag, 10: Jag fick en röd ros, 11: På tok för många sladdar när man pluggar, 12: Kaffe är nödvändigt på morgonen, 13: En skymt av nya klänningen i väntan på tåget, 15: Fötterna efter att sprungit omkring barfota i en barrskog två fotbad senare, 16: Röda kinder pga värme i redigeringsrummen, 17: Väntan på maten på favoritburgar-stället Grill´d, 18: Hot Mama - såååå gooood att jag dör!, 19: Bok inne på Planet Books, 20: Regn på buskarna kvällstid, 21: Fyra bundna arbeten by Misha, 22: Underskatta inte en-dollars korv med bröd från IKEA!

TRANSLATION: Me and Fil decided to sleep in (halle-fucking-luja!), which was the kit-kat's cue to tie us down in uncomfortable positions by snuggling up in the weirdest places. Finally I got up and boiled myself some jasmine-tea. I was meant to hand in my final ever in the history of mankind uni-assignment this wednesday but technology decided to go on a strike and the printer and Internet server stopped working so hopefully it all will work today so I finally can hand it in. Meanwhile I've been finishing the assignment up, I've been busy snapping Instagrams.

No comments:

Post a Comment