27/04/2012

you may be strange but don't ever change



Det är förvånansvärt varm övergång till höst-temperatur måste jag medge, fast väderprognosen lovar regn till helgen. Snacka om tant-varning när man börjar ett inlägg med att diskutera vädret. Haha!  Min första vecka som Produktions Koordinator har passerat (woop, woop), och ja, det är min flashiga titel. Jag gjorde bisarrt stort intryck när de lyckades lura mig att komma in på en Public Holiday i onsdags, medans alla var hemma och sov. Japp. Ambitiöst. Speciellt när jag jobbade till fyra på morgonen på nattklubben innan.

Redo för helgen med andra ord - imorgon är det Polka Dot Vintage Market ute i Claremont som jag är pepp för som tusan. Vi har haft inspektion så huset är välstädat, gräsmattan ser imponerande välskött ut och i söndags var vi på bröllopp. Håll i er nu, bästa biten är, det var en motorknuttes bröllopp! Hela MC-klubben eskorterade dem och heavy metal spelades under eh, ceremonin.  Det var lite för mycket Sons Of Anarchy att det var läskigt. Lovar bilder, för platsen de gifte sig på var så himlans fin!

TRANSLATION: It's a surprisingly warm transition into the autumn temperatures (or wait, it's spring, right? Seasons have always been twice as confusing here). Anyway, I'm starting to feel too much like an old lady when I start a post by discussing the weather. My first week as a Production Coordinator is officially over, woop woop. My ultimate career highlight this week when they tricked me into coming in on a Public Holiday when everyone else were, well, sleeping. As you do.  

Ready for the week-end and the vintage market over at Claremont. So keen! Last week-end we went to a biker wedding though, quite different I must admit. The location of it all was so beautiful, although there was too much of a Sons of Anarchy vibe for comfort...

Forever New kjol | Bik Bok top | Blazer Transit

1 comment: