11/09/2012

keep calm and keep waiting


I måndags efter jobbet mötte jag upp Martini för lite hederligt öl-häng på Queens. Det var ju ganska fint vår väder så man ignorerade faktumet att det trots allt började bita lite oskyldigt kallt framåt kvällen. Inte förrän jag satt i bilen på väg hem kände jag helt plötsligt hur himla ont jag hade i hela ryggen och alla leder helt plötsligt och så pang, natten som kom sov jag ynka 2 timmar för jag hade så ont att jag hela tiden vaknade och inte kunde somna om.  Som vanligt var denna plötsliga rygg och led-värk otajmad till tusen för morgonen därpå var tidig uppstigning med en lång dag av nördiga seminarier.

Jag gick nämligen på Adobe CS6 Roadshow på Duxton Hotel och hängde lite oväntat med Ben Mizzi av alla människor. Vi skaffade CS6an på jobbet för några månader sedan så jag har ju hunnit lugna ned mig med alla aha-upplevelser, men man blev ju ytterligare mer försäkrad om att Premier kanske inte alls är så tokigt trots att man har svårt att släppa taget om sin FCP uppväxt. Fick tillbaka suget att leka med FireWorks, InDesign och Illustrator igen också.

TRANSLATION: On Monday I ended up meeting up with Martini over a few beers at the Queens. Ignoring the chill that sneaked up later as evening came, I didn't really realize how it had affected me until I was in the car on my way home. My whole back and joints were (and still are!) aching, grandma-style, and that same night I think I slept 2 hours all in all due to waking up in pain and not being able to fall asleep again. Quite bad timing to have a bad nights sleep because next morning was an early one and in store was a long day full of nerdy seminars as I went to the Adobe CS6 Roadshow. I'm already convinced about CS6 but I surely got a hunger to play with InDesign, Illustrator and Fireworks again!


No comments:

Post a Comment