09/09/2012

lenses and pancakes


Det är väl knappast att gången jag nämligen bestämde mig för att fota mina protein-pannkakor att de skulle se fotogeniska ut. Nähä då, här skulle de brännas litegrann! Smakade minst lika gott ändå. Har behärskat ett recept som ersätter mjöl med proteinpulver och mjölk med grekisk yogurt & mandelmjölk (beroende på hur äventyrslysten i gräddandet jag är så kan både kardemumma, banan, kokosflingor och linfröd och ibland även psyllium husk slinka ned i mixen). Släng in en banan, en hel del kanel och hacka upp fruktbitar. I vanliga fall brukar jag ha lite yogurt med mina fruktbitar men jag hade ju slut på den... Personligen så älskar jag socker på mina pannkakor, men det har jag ersatt med kokosflingor - nyttigare alternativ!

Objektivet som tornar upp på bilden är faktiskt en kaffe/té-kopp som jag fått från Fille. Ni vet, ytterligare en sådan där nördig sak som man bara inte kan leva utan...

TRANSLATION: Naturally, the day I decide to actually photograph my protein-pancakes (aka breakfast of champions) I manage to burn them a little... They tasted just as uh-mahzing anyway! I've mastered a recipe that replaces flour with protein powder and regular milk with greek yogurt & almond milk. Add a banana and a whole lot of cinnamon (depending on my adventurous level I feel when making them, shredded coconut, lin-seeds, cloves, cardamon and even psyllium husk could be added to the mix) and serve with cut up fruit of your choice. Usually I have my fruit with a layer of yogurt as well, but I ran out of it. Rather than sweetening it with sugar (ohmygosh how good is sugar on pancakes?!) I swapped it for shredded coconut as a healthier alternative.

Oh and the towering lens is actually just a take away coffee/tea cup from Fil. You know, just another nerdy thing you can't live without...


1 comment:

  1. Anonymous7:04 pm

    Melissko bardzo smacznie wyglada ,bede musiala tez zobaczyc czy taki smaczny

    ReplyDelete