24/10/2013

climbing mountains (or a love letter to märta)


Jag hamnade ju i Norrköping i lite mindre än en vecka när jag var där borta i andra änden av världen. Alltid lika bitterljuvt att återvända till där man växte upp, till att se hur mycket som har förändrats men är samma. En dag åkte vi ut till lilla Sörping också, Märta och jag, promenerade runt, köpte Munk té (som jag till min förtvivlan glömde att packa med mig till Australien) , lunchade på Bondens innan vi tog de många trappstegen upp till utsiktsplatsen på Ramunderberget och sedan ned igen till Smultronstället för lite glass. Innan vi fortsatte vårt power-häng på kvällen så stack vi ut till stallet där deras fina Sgt Pepper bor och jag fick rasta gubben en liten runda. I slutänden så blev det en hel del fina kort på den där speciella tjejen Märta, så det här inlägget känns på sätt och vis som ett litet kärleksbrev till henne. Hon ska ju komma hit i mitten av December och det kommer ju bli sagolikt - en riktig kärlekshistoria!

TRANSLATION: I ended up returning a week to my hometown back when I was at the other side of the world and spent a lot of my waking hours with this lovely lady, Märta. One day we headed out to the very cute little town Söderköping, walked around a fair  bit, had lunch before we climbed the many stairs to the top of the Ramunder Mountain view-point and then rewarded ourselves with ice cream at Smultronstället. We also drove out to the stable where their horsey gentleman Sgt Pepper lives and I got to take him out for a stroll in the summer greenness. As a result of this little adventure I have a whole lot of lovely snaps of my dear Märta, so this post is kind of like a love letter. She's coming over to visit in mid-December so it's going to be just like a true love story!


No comments:

Post a Comment