03/10/2013

meeting october in polkadots


Inte nog med att det är lågkonjuktur i bloggen det här året med inlägg - kvantité är inte prioritet numera, så har mitt ego inte poserat på ett bra tag. Kände mig extra söt i ett av mina inköp från Polen (prickig kjol från Mohito) och grädde på moset var det strålande fina vårvädret vi hade idag. Så det blev att föreviga mot den persikofärgade muren i trädgården. Det har tagit mig några år att vänja mig vid att årstiderna är helt fel här borta. Oktober är ju höst, varma färger, halsdukar, varm choklad och pumpor. Här svämmade min Facebook-feed över med bilder och check-ins från folk som spenderade dagen på stranden. Det var till och med för varmt för strumpbyxor ansåg jag ganska direkt men genomled dagen med dem på ändå. Själv fick jag bita ihop och sitta framför en datorskärm och jobba... Trösten var att jag fick pilla med min Polkrainska spellista inför vår Polsk-Ukrainska bal som är om två och en halv veckor. I tisdags hade vi vårt första gemensamma genrep där båda dansgrupperna fick tackla finaldansen för första gången. Ska bli kul att se hur det ser ut imorgon när vi tränar tillsammans igen.  För övrigt beter sig ungdomen lite som om det här eventet kommer bli en köttmarknad och man kommer möta sin framtida fru/make eller något.

TRANSLATION: Not only is there a lack of posts this year, my ego hasn't posed for while either.  I wore this cute little polka-dot skirt which I bought in Poland recently and the weather was so lovely today with spring in the air and the sun out, so I kind of had to perpetuate it against our peachy backyard wall. Yes, I know. This whole "spring" in October thing took a while for me to accept too. October should be long scarves, mittens, warm cocoa, warm colors and pumpkins. Instead my Facebook feed is bombarded with photos and check-ins of people who spent their day at the beach... I guess the only thing that kept me relatively contempt at work behind a computer was the fact that I could fiddle with the Polkrainian music playlist for the Polish Ukrainian Ball we're throwing in 2,5 weeks time. It's going to be epic. All the dancers however, in both dance-groups, are kind of approaching the whole event as a meat market and as if they are going to stumble upon their future husband/wife....



No comments:

Post a Comment