05/01/2008

P stands for Polskiland

Växthuseffekten suger. Vintrarna är alltid varmare i Polen än i Sverige, men nu var det olägligt för farbror frost att bestämma sig för att bädda in kylan i mina hemtrakter. Minusgrader. Jag dör inombords när jag ser på nyheterna att det är 30 minusgrader i Bulgarien. Inte för att P-land och Bulgarien är samma sak, men ändå. Jag försöker erkänna att jag har en gnutta medkänsla i den här syndiga kroppen.

Hursomhelst så kom jag och Inez till Polen igår. Vi har typ mest ätit hela tiden. Vad annars gör man här? Dricker lite öl också.

Istället för att inhandla kläder har jag... inhandlat knästrumpor. Kanske borde sätta en gräns och spärr för hur mycket over the knee socks man borde va tillåten att äga. Ja jo, och en klänning! En riktigt 60-tals mod-dress Twiggy style, svart vit, med fickor där fram. Den är charmig som bara en Misha kan bli.

På måndag ska jag till frisören. Yay.

Nu ska det bli Kung Fu Hustle med la familia.

No comments:

Post a Comment