24/02/2008

Open your heart and catch my disease

365: Det går framåt. Det blev en med galet långa ben (som Nicky Flippers i Hoodwinked) och en uppochned (gårdagens), helt slut efter en dansträning. Lite som nu, fast slut efter karuseller & karameller med träningsvärk.

JUST NU: Soffan och kaffe, made by the slave.

DAGENS KOMMENTAR: "Jag är det enda punet du får spana in!"

IDAG: Tillsammans med Emsi och hennes italienare åkte vi till Adventure World, vattenrutschkanor och karuseller helt enkelt. Sista dagen på lovet innan skolan ska man väl få leka lite. Fick nog äntligen massa färg på kroppen också. Den ser onekligen lite röd ut...

STUDIERAPPORT: Jag fick nys om att jag kommer ha Michelle i en kurs! Ljuvligt. En jättebra lärare som har lite anti-Bush propaganda minst två slides per powerpoint-presentation. "Oh my, how did that one end up here?" Hade henne första terminen i Scriptwriting: Short Films (fick HD i den, yay!), den här terminen ska jag upplysas om något jag verkligen har noll koll på - Australian Television. Jag hoppas det kommer bygga på mer än McLeods Daughters och Neighbours...

Meep, allt börjar imorgon! Och jag kommer (tyvärr) gå i skolan alla fem dagar i veckan. Första kursen för terminen blir Scriptwriting: Television Drama. Snart är det jag som kommer skriva avsnitten ni så troget följer till era favoritserier...

FILM: There Will Be Blood. Oscarsnominerad och allt men strax efter att ha sett Juno (oooh-jag-är-fullkomligt-förälskad!!!) så känns den för seg och den störande musiken gör det inte bättre. Som om någon försöker stämma en symfoniorkester. Jag har inte full koncentration eller hunger för en western long-shot efter long-shot. Psst, det är ju Oscar(s)-gala inatt!

No comments:

Post a Comment